lördag 20 augusti 2011

Upptagen...

Jag och min tid försvinner in i garnkartor, vävmönster, bindningar, material och kvaliteter. 
Jag räknar och räknar. 
Försöker hålla huvudet kallt. 
Försöker bestämma vad jag ska väva till vinterns Midvinterfest i Uddevalla. 
Det är roligt att planera, tänka, lista ut och testa om det går att tillverka det som redan finns inom mig som en helt färdig produkt. Jag ser den/de så tydligt men omöjligt att presentera i nuläget.
Bloggandet får stå åt sidan och när jag måste pausa mer kanske det kommer bilder och kommentarer om hur det går. Just nu är det bara p r o c e s s.

4 kommentarer:

  1. Kan bara hålla med om den där processen! Det är som att vänta och föda barn.... Men du lyckas alltid strålande. Väntar med spänning! Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Jo, den stora mattan bar vi inte direkt till något trevligt ställe att fota den på. Cia och jag gjorde parodi på "Plankan" när vi skulle baxa den till bilen.

    Ja, jag övar på färg och ringar. Tycker att färg är svårt och ringar är roliga. Har du några ringar på gång? Jag måste komma ihåg att skicka bilder till dig på en gammal inspirationskälla på temat. Annars är det ju du som helt klart inspirerat mig till ringarna. Såg du att jag motsatstrampade #schackrutor# i mellan ringarna nu senast. Blev bra för att hålla mattan jämntjock.

    Trevlig helg,
    Viktoria

    SvaraRadera
  3. Planeringssurr i huvudet är trevligt.

    SvaraRadera

Det är fint med kommunikation så lämna ett litet avtryck om du vill, eller en tanke om det väcks någon.